Меню
Профил
Език
Вижте всички статии

13 ИГРИ ЗА ГОЛЕМИ КОМПАНИИ ОТ ФАНТАСМАГОРИЯ

13 ИГРИ ЗА ГОЛЕМИ КОМПАНИИ ОТ ФАНТАСМАГОРИЯ

 

Колкото по-популярни стават настолните игри, толкова повече хора искат да играят. Колкото по-голяма е групата, толкова по-малко подходящи опции има на пазара. За да ти помогнем да зарадваш бандата и същевременно да подбереш нещо, което би могло да се хареса на повече хора и да е подходящо за различни поводи, ние изготвихме този списък от парти настолни игри с опция за над 7 играчи. В него ще намериш по нещичко за всеки голям или малък геймър, за парти с приятели, годишнина, семейна вечер и т.н. Гарантирано от Фантасмагория, гарантирано забавление!

 

1. Дани

 

Постоянно чуваш мислите си и главата ти гъмжи от гласове? Представи си, че в нея са се скрили много версии на твоето Аз и гласовете им се преплитат в шумен ансамбъл. Най-лошото е, че и никога не млъкват. Ауч. Дани е кратка парти игра за максимум 8 играчи, в която ще се бориш с множеството твои алтернативни личности. Освен ако не си една от тях – тогава ще комуникираш с другите и заедно ще се борите за своето оцеляване! Картата с идеи, която ще изтеглиш, ако си алтернативна личност, в началото на играта, ще ти покаже темите за разговор с другите личности. А картите със спомени, ще ти помогнат да изразиш мисълта си разбираемо (това става като крадеш" от спомените на Дани). Теглиш 7 карти със спомени, от които всяка представлява различно „произведение на изкуството“. Тяхното използване е доста по-различно от други игри с подобни карти, които може да си играл. В Дани можеш да скриеш части от картата, която показваш на съиграчите си с другите си карти със спомени - всичко, за да успееш да подскажеш правилно на останалите каква е твоята дума/тема. Внимавай, обаче, колко от тези карти използваш, защото свършат ли, основната личност – Дани, печели! Всяка правилно позната дума, носи точки на другите личности. Какви са изискванията за победа ще попиташ? Алтернативните личности трябва до познаят 6 думи, за да спечелят. Дани печели в случай, че картите свършат, както вече споменахме, или другите имат 3 грешно познати. Тук комуникацията е сложна, а Дани няма търпение да се отърве от алтернативните си личности!

 

 

 

2. Съпротива

 

 

Ако си търсиш игра, която е не само забавна, но и която ще искаш да играеш още и още – избери Съпротива. Цената си заслужава, а самите ние никога не сме участвали в игра на Съпротива, която да не ни е харесала. Въпреки че играта изисква доста стратегия, правилата са прости и може да бъдат лесно разбрани от хора, които никога досега не са играли подобни игри. Друг плюс е и времетраенето. Една игра може да продължи 15 - 30 мин., което я прави перфектна, когато искате да си починете, но не и да прекарвате прекалено много време играейки.

 

Друг вълнуващ аспект е блъфирането и изграждането на ефективна стратегия. Представи си, че си шпионин (ще разкажем по-подробно за това след малко) – твоята цел е да провалиш всяка мисия. В началото, когато все още разучаваш играта, стратегията ти ще е доста семпла – да проваляш, но с течение на времето това няма да върши работа. Ще трябва да помагаш за някои мисии, за да не бъдеш разкрит, и едновременно да кроиш как да съсипеш други. Никога няма да ти стане скучно, докато се опитваш да заблудиш другите, повярвай!

 

В Съпротива всеки получава карта с персонаж, спадащ към съпротивата или към шпионите. Целта е тяхната страна да спечели от 3 до 5 мисии. За съжаление обаче шпионите имат едно много голямо предимство – един единствен неуспех проваля цялата мисия.

 

Лидерът на играта е този, който избира отборите за мисиите. Другите играчи гласуват дали мисията да продължи, или да бъде образуван друг отбор. В случай, че мисията не бъде одобрена, лидерът се сменя. Вотът продължава, докато не бъде избран отбор или докато всички не се изредят в това да бъдат лидери. При втората ситуация, играта се счита за спечелена от шпионите. След това всички избират своите карти мисия. Ако само една такава бъде сложена от играч на масата, мисията е загубена. В противен случай победата е за Съпротивата.

 

В тази игра всичко е социална дедукция и те уверяваме, след първия рунд вече няма да знаеш кой ти е съюзник и кой враг. Дори най-добрият ти приятел от детството ще изглежда подозрителен.

 

 

 

 

3. Авалон

 

Вариация на Съпротива е Авалон - игра на скрити лоялности. Действието се развива в средновековни времена, по времето на крал Артур и неговите рицари, и тяхната борба срещу коварните поддръжници на Мордред, които няма да се спрат пред нищо, за да спрат силите на доброто. С ограничено време да намериш своите врагове или поддръжници, Авалон е игра, която може да преобърне приятелства с краката нагоре. Единственият въпрос е – кой ще се издигне победоносно над Камелот!

 

Нека ти разкажем накратко и за самия гейм плей. Всички играчи получават карта с персонаж - Мерлин, Пърсивал, Мордред, Моргана, Оберон, Убиец, слуга на Мордред. Преди ти и групата ти от съиграчи да започнете играта, трябва да изберете и лидер. Той от своя страна има силата да избере хора, които биха били подходящи за целите му. Внимавай, тук идва подводното камъче – ако лидерът е поклонник на Артур, той ще подбере екипа така, че мисията му да е успешна; ако обаче е слуга на Мордред – ще подбере хората така, че мисията да се провали. Съберат ли се 5 провала, мисията също се счита за провалена и слугите на Мордред печелят. А със сигурност вие не искате това, нали?! За да предотвратят този изход, повечето играчи се съгласяват с лидера на 5-ия път от предлагането му на екип, ако не и преди това.

 

Друг вариант за приключване е да се преброят мисиите. Ако има повече спешно завършени такива, печелят добрите; ако има повече провалени, знаеш, печелят лошите. Дори и при този край, слугите на Модред едва ли ще се предадат. Вярата им в него е прекалено силна. Затова те могат да се съберат и да си извоюват още един шанс за победа. Тук Убиецът ще трябва да се опита да познае кой е Мерлин. Ако познае правилно, Мерлин умира и слугите на Мордред печелят.

 

Огромен плюс на Авалон е твърдият картон, от който е изработена кутията, и това, че е лека и компактна – тоест спокойно може да я вземеш със себе си по време на път. В раница или дори в дамска чанта! Тъй като играта не е свързана с описването на думи или картинки, няма да ти омръзне бързо и ще можеш, и искаш да я играеш пак и пак. Ако обичаш надпреварата и наблюдателността е тайното ти оръжие, Авалон е точно за теб!

 

 

 

 

3. Клуб Детектив

 

Ако обичаш да играеш Диксит, следващата игра е специално за теб! Не само че пристига в луксозна метална кутия, но има и 168 карти (Диксит формат)! Коя е тази чудата игра, се питаш. Ами как коя – Клуб Детектив, разбира се!

 

В нея ще трябва да си намислиш дума и след това да се опиташ да я обясниш на другите играчи чрез 2 от 6-те ти карти. Като доказателство за това каква е била думата ти, ще трябва да я запишеш в детективските тефтерчета на почти всички играчи (идват с играта). Защо „почти“ ще попиташ? Защото играчите се разделят на детективи и един конспиратор. След като думата е записана, инициаторът (човекът, измислил думата) разбърква всички тефтерчета и ги раздава на играчите на случаен принцип. Този, чието тефтерче не съдържа дума, ще е конспираторът. Целта на детективите е да разобличат конспиратора. Конспираторът трябва да се съюзи с инициатора, за да се опитат да заблудят детективите.

 

Но, както винаги, и тук има уловка. Детективите трябва да играят убедителни карти, за да не бъдат обвинени в конспирация при гласуването, докато самият конспиратор трябва да събира информация. След това идва обсъждането на картите и самото гласуване. То донася чипове с точки на някои играчи, според това дали конспираторът е бил разкрит. Тези чипове не се показват на другите, докато играта не приключи. А това се случва, едва когато всеки е бил инициатор поне по един път.

 

Най-забавната част е обсъждането на картите. Тогава, ти като човек с невероятно лоши карти (има и такива случаи), например, ще трябва да обясниш на приятелите си защо си играл точно тях. Примерно, защо ако думата е "море", ти си играл карта с балон с горещ въздух? Мистериите на Клуб Детектив.

 

Или пък ти си конспираторът и понеже не знаеш думата, играеш възможно най-добрите си карти като следваш примера на инициатора. В този случай има два изхода: или ще бъдеш хванат от детективите и гласуван като конспиратор, или ще се измъкнеш и спечелиш доста точки! И в двата случая ще се забавляваш толкова много, че дори няма да те е грижа за точките, а просто ще си нетърпелив да започне следващата игра!

 

 

 

 

4. Стой далеч!

 

В Стой далеч! всички играчи разследват какво се е случило с археологическата група, отишла да разучава ново-изплувал остров. Водачът на екипа е мъртъв, заслоните им разнебитени и единственото познато за теб нещо - от разговорите ти с екипа, е закованата с дъски врата, която вече зее широко отворена. Нещото е било изпуснато и сега може да е всеки от вас!

 

Целта на играчите е да разберат кой е Нещото, преди да е заразило или убило други. Те трябва да запомнят, че, за да балансират играта, трябва да играят само с картите, чийто номер (4, 5, 6 и т.н. до 10) съответства на броя играчи. Тоест при игра от 5 играчи, например, се ползват само картите с номер 4 и 5, а с номер 6. 7, 8, 9, 10, 11 и 12 не се използват. Освен различните карти – Стой далеч!, Паника, Зараза, Действие, Защита, Препятствие, всички играчи имат и различни роли. Хората са тези, които ще се опитват да убият Нещото с карта Огнехвъргачка. Но помни, картите Зараза са изключително важни. Те разграничават невинния от Нещото. При изтеглянето им от тестето не си автоматично заразен, но подаде ли ти такава карта някой играч става лошо. Печелиш нашето съчувствие, защото той със сигурност е Нещото (само то има това умение) и ти веднага ставаш заразен. Има и по-лошо, от този момент, този играч става съюзник на Нещото и ролята му е да заблуждава дотогавашните си съюзници. Когато врагът ти стане приятел - много тъжно.

 

Разбира се, винаги може да използваш картите си, за да се предпазиш – да подсказваш на други, да докажеш, че не си Нещото, за да не бъдеш елиминирани по грешка и т.н. Играта приключва, ако успеете да елиминирате Нещото или повече няма нито един останал човек. Винаги бъди нащрек в Стой далеч!, не се доверявай напълно на никого и нека Късметът бъде с теб!

 

 

 

 

5. Саботьор 1+2

 

Саботьор 1+2 е игра с карти на скрити самоличности. Едно от най-големите преимущества на играта е, че може да се играе от 3 до 10 участници и естествено жанрът й – така любим на много геймъри, пък и не само. Игрите със скрити самоличности са вълнуващи и динамични. В играта ти и тайфата ти приемате ролята на джуджета, които трябва да изкопаят тунел, който да ги изведе до така желаното от тях злато. Някои от вас, искат или не искат, ще трябва да приемат ролята на Саботьори, чиято цел е да не позволят на джуджетата да достигнат златото. За да може да се приготвиш за игра, трябва да обърнеш внимание на различните карти с цели – 1 със злато, 2 с въглени. Те се поставят с лице надолу, на разстояние помежду си, като началната карта бива сложена в една линия със средната цел. По време на всеки ход може да играеш една карта от тези с пътеки или действия (нещастие, анти-нещастие, примирение), или просто да изчистиш карта. След това теглиш нова карта. Играта приключва, когато джуджетата прокопаят тунел до златото. В този случай последният играч, направил последния ход към тунела, взема най-много точки, като казва на останалите, че е намерил тунела с по-малко злато, вместо да си признае, че е взел повече. По наше мнение – как смее! Но такава е играта. Играе се до три рунда и играчът с най-много точки печели.

 

Опитай се да извлечеш най-голямата ползва от картите си и копайтбързо, защото саботьорите те настигат. Веднъж, щом саботирането започне - камъни, кирки и счупени инструменти започват да летят през масата. Играта е доста подходяща за семейна вечер вкъщи, с лесни правила, красиви илюстрации и компоненти от високо качество. Няма да останеш разочарован/а!

 

 

 

 

6. Върколаци

 

Чувал ли си за създания, приличащи на вълци, които обичат да си хапват хора за вечеря? Чудно ти е каква е тази ужасяваща земя, която населяват. Сложи край на чуденето и се впусни в игра на Върколаци - в единственото село на земята, където могат да бъдат намерени. Проблемът е, че жителите му рязко намаляват, защото биват изяждани един по един от от върколаците през нощта. По време на игра ще се сблъскаш и с купища чудновати герои (карти) като Вещици, Гадателки, Червени шапчици, Купидони и други. Персонажите имат различно ниво на сила. Позитивна стойност означава, че персонажът подпомага селяните, а негативна стойност означава, че персонажът подпомага върколаците.

 

Преди да започнеш играта, ти и компанията ти трябва да избере и един модератор, който ще следи за реда и ще осигурява възможности за тайно извършване на действия от героите.

 

Селяни срещу Върколаци – това е играта. Всяка нощ един Герой ще бъде изяждан, докато хищниците не бъде разкрити. Едни от най-интересните герои са Вещицата и Гадателката. Първата може да разбере коя е жертвата от модератора и да избере дали да я спаси или не. Уловката е, че може да спаси само един за цялата игра. Освен това, тя разполага и с отрова, която, както се досещаш, е доста смъртоносна. Гадателката пък може да получава информация от модератора относно кой е върколак и кой не е. Играта приключва след смъртта на последния върколак. Естествено, ако те са изяли всички преди това, играта свършва тогава и върколаците печелят! Най-ужасният завършек.

 

 

 

7. Цитадели

 

Цитадели е неоспоримо една от най-добрите игри на пазара за повече играчи. Всъщност, за да изпиташ най-добрия гейм плей, е необходимо да я играеш с поне четирима души.

 

Основните принципи на играта не може да бъдат по-лесни. Във всеки рунд играчите избират персонаж за този рунд, като по време на своя ред може да вземат злато, да изеглят нова карта за строене – да платят и да построят тази карта, ако искат, или да използват специалните способности на персонажа си – ако това е възможно.

 

Когато всеки играч е построил седмата си сграда (при игра с повече от 4-ма участници) – краят на играта бива „предизвикан". Играчите завършват текущия рунд и точките се преброяват. Всяка сграда носи толкова точки, колкото злато е необходимо за построяването й. Естествено, има и бонуси – за този, който финишира пръв, за тези играчи, които са построили поне по една сграда от 5-те различни типа и за някои от самите сгради. Внимавай! Играта има и уловка – и тя е във взаимодействието между персонажите, като самите те са също много интересни. Убиецът, който може да „премахва“ персонажи и Крадецът, който, както се досещате, краде. Генералът, който може да разрушава чужди сгради, освен тази на Епископа, Кралят и Търговецът, които взимат допълнително злато, ако играчът има сгради от същия цвят. Магьосникът, който може да ти открадне картите и Архитектът – най-готината карта. Не само тегли по 2 карти, като бонус, ами и може да строи по 2 сгради на ход.

 

Не се уми, а Цитадели избери – за своята следваща гейминг вечер.

 

 

 

8. Да, Тъмни господарю!

 

Да, Тъмни господарю! е игра, която не може да бъде обяснена или описана с една дума. Тя е едновременно бордова игра, игра с карти, парти и ролева игра. Играчите приемат ролите на слуги на Тъмния господар, който, меко казано, е доста раздразнителен и търпението му към тях се изчерпва с всеки ден. Капка по капка.

 

Играта започва като ти и съиграчите ти теглите 6 карти, на случаен принцип - 3 подсказки и 3 действия. Един играч бива избран да играе Тъмния господар. След като картите бъдат изтеглени, Господарят започва да се обръща към всеки от слугите си поименно, като казва нещо от рода на: „Ти, мекотело, заповядах ти да отвлечеш принцесата. Направи ли го?“ Ще кажете: „Че какво му е направила тази принцеса?“, но уви, той просто иска да върши зли дела. Играчът, към когото се е обърнал Тъмният господар, трябва да изфабрикува история защо не е изпълнена заповедта, като се уповава на своите карти с подсказкии. Крайната му цел е да прехвърли вината върху друг играч. Сега играчът играе картата си с действие, която показва в каква посока ще се прехвърли вината. Ако опитът е бил успешен, играчът тегли нова карта подсказка. Но това не е всичко. О, не, не си се измъкнал. Ако по някое време Тъмният господар реши, че историята ти не се връзва, или просто не му харесва, той може да ти връчи карта „Смразяващ поглед". Такава може да получиш само веднъж, преди да бъдеш унищожен по някакъв болезнен начин.

 

Играта работи много добре с групи от много хора. Предоставя и много възможности за хумор и аматьорски тактики. Ако се питаш за времетраенето – не повече от 30 мин. Бягай към онлайн магазина ни и купувай, преди Тъмният господар да те попита защо не си го направил! Не знаем какво ще измислиш в този случай, но гледай да е добро.

 

 

 

9. Мол Магика

 

Настъпи това време от деня - времето за претършуване на близкия Мол Магика. Естествено, това което търсиш, са предмети, които можеш лесно да откраднеш и които ще са ти полезни в следващото ти приключение. Следващото важно нещо е да се изпариш оттам възможно най-бързо, преди охраната да те е хванала и работата да поеме по неблагоприятен за теб път. Това си е направо надбягване с времето! Добре дошъл в Мол Магика!

 

Играта беше публикувана за първи път през 2017 г., като успя да спечели доста награди и да се нареди сред едни от най-реномираните заглавия. Освен това, е с фентъзи тема, с модулно поле и много кооперативни моменти – това значи, че играеш срещу самата игра и няма друга опция – или печелиш, или губиш! Друга основна механика на Мол Магика е тази, известна като “real time”. Тя позволява на всички играчи да играят едновременно. Обратът - въпреки че играта е кооперативна, участниците не могат да говорят помежду си или да си посочват, ръкомахат и т.н., за да си подсазват. А това, че действието се развива в мол - още повече, докато крадете, е уникално!

 

Играта не е сложна и не изисква заплетени тактически решения, доста лека и подходяща за цялото семейство/компания. Всички, обаче, трябва много да внимават, защото ситуацията в мола се променя с всяка минута и това е от значение за резултата - ще се измъкнат оттам или не.

 

Може да избирате и различни сценарии на игра, което прави Мол Магика разнообразна и нестихващо интересна.

 

Но стига съм бръщолевил и нека обясня и за гейм плея. Всеки участник получава пионка с неговия герой. Тя трябва да бъде движена през полето с мола, за да може да открадне необходимия предмет. Когато всички предмети на различните играчи бъдат намерени, следва измъкването от мола. Всичко това се случва под острия поглед на пясъчен часовник, идващ с играта. Ако времето изтече и в мола все още има пионки, ти и съотборниците ти губите. Ще има и теглене на карти с действия – например: придвижване по стрелка, Вортекс – по-бързо придвижване, Ескалатор – изкачване на до друго ниво на полето и т.н. А има и още нещо. Героите имат специални способности. Джуджето например може да се промъква между малките проходи в оранжевите стени, яко нали?

 

В Мол Магика не може да си стоиш спокойно на дивана и да си мислиш какъв ще е следващият ти ход. Трябва да действаш бързо и прецизно, защото иначе те чака охраната на мола, а сме сигурни, че молският затвор не е хубаво място!

 

 

 

10. Словесни клопки

 

Когато за първи път чухме за играта Словесни клопки, си помислихме, че е точно като за нас, защото идеята да не знаеш какво е разрешено да говориш и какво не, ни звучи доста интересно.

 

Играта идва с 50 карти, всяка с по 16 думи. Играчите се разделят на два отбора. Всеки отбор получава различна дума, като един от играчите трябва да обясни дадената дума на своите съотборници. Звучи елементарно, нали? Да, ама не! Преди това противниковият отбор е съставил списък с думи, с които да заложи капани на другия отбор. 

 

В играта има два набора от думи - едните са с фентъзи тематика, а другите - „нормални“. Има също и два вида книжки - сиви и бежови. Когато изтеглиш карта с думи, я слагаш в една от книжките и тя магически избира една дума. Бежовите книжки избират само фентъзи думи, а сивите - нормални. Това е тайната дума, която другият отбор трябва да се опита да познае. Ти и отборът ти, виждате тайната дума и се опитвате да измислите други, които разказвачът на опонентите ви вероятно би използвал в своето обяснение. Имайте предвид, че знаете кой е разказвачът им, така че може да се възползвате от това, което знаете за приятелите си, за да залагате по-коварни капани. Има правила за това какви думи може да се залагат като капани. На практика трябва да записвате капани, свързани с дадената тайна дума, а не думи като „е“ или „то“, които може да се отнасят за всяка дума. След това отборите разменят книжките си и играта започва. Да речем, че ти си разказвачът на твоя отбор и току-що си получили книжка от противника си. Вземи я и виж тайната дума. Другият отбор ще ти даде няколко секунди, за да прочетеш думата. След това ще обърнат пясъчния часовник. О, да! Разполагаш с ограничено време. 

Сега идва най-забавната част. Трябва да дадеш на съотборниците си указания, които да им помогнат да познаят тайната дума, но.... трябва да избягваш невидимите капани, заложени от противниците. Ако произнесеш някоя от думите, които те са записали като капан, дори и да е някоя сродна дума на дума-капан, примката се затяга и вие се проваляте в този рунд.  

Една от най-интересните и засукани части на играта обаче е точно поставянето на капани с думите. Вземането на решение дали да заложите капан като използвате лесна дума, или не, произхождайки от там, че опонентите ви най-вероятно ще помислят, че е капан, и няма да я кажат и без това. 

 

 

 

11. Шерлок!

 

Имайки предвид, че интересът ни винаги е бил привлечен от игри, включващи дедукция и разнищване на заплетени случаи, и след завършването на на Detective: Modern Crime Board Game season 1 и Detective: L.A. Crimes, си търсехме нещо ново. Тогава открихме поредицата Шерлок! и повече никога не сме поглеждали назад!

 

Поредицата е разработена по системата Q, като всяка представлява отделно престъпление, което може да се реши веднъж, самостоятелно от теб или от група играчи. Правилата са прости – на всички играчи бива дадена информация за извършено престъпление. Всички имат ръка от карти, с които могат да играят, за да разнищят какво се е случило. След като всички карти бъдат изиграни или пък премахнати, играчът/играчите се опитват да съчинят история за това, което се е случило. Отговарят на въпросите от книжката заедно, като печелят точки за всеки верен отговор и губят точки за всяка маловажна улика, която са оставили на масата и не са премахнали. Накрая прочитат какво наистина се е случило и виждат дали са успели да разгадаят престъплението. Отбор, спечелил максималния възможен брой точки бива провъзгласен за новия Шерлок, а отбор с минимален резултат за - инспектор Лестрейд.

 

Играчите нямат право да споделят на останалите почти нищо от картите, които държат в ръката си. Единственият текст, който може да бъде споделян от играчите, е този, който е заглавен или подчертан. Внимавай, защото е много лесно да бъдете подведени от текста в червено върху някои от картите и да сложите на масата улики, които само да ви залъжат и които не са важни за разплитането на случая. Поредицата включва различни престъпления, които няма да ви дадат мира, докато не разрешите и последното! Късмет, Шерлоци!

 

 

 

12. Декрипто

 

Продължаваме с още една страхотна парти игра за големи компании. Тя е Декрипто. За кратко време стана една от най-играните при нас, защото е подходяща за различни хора. В нея ще се опитваш да разгадаеш различни шифри и те предупреждаваме – още след първата игра, ще се пристрастиш толкова, че няма да можеш да я оставиш и за миг след това.

 

Целта на играта е да предадеш шифър до съотборниците си, без той да бъде разчетен от опонентите ви. В същото време, самите вие ще се оптивате да разгадаете кода на другия отбор. Отборът, който се справи най-добре печели!

 

Преди началото на играта всеки отбор трябва да вземе по 4 карти с ключови думи и да ги постави в слотовете на екрана си за декодиране. Освен това трябва да вземе тестето от карти с кодове, което съвпада с цвета на екрана ви – черен или бял. Накрая се взема по 1 лист за бележки. Сега играта може да започне!

 

По време на всеки рунд, един играч от отбор бива избран, за криптограф - той ще трябва да предаде тайния код на съотборниците си. Той тегли 1 карта с шифър и я поглежда тайно от другите. Тя ще съдържа 3 числа, подредени на случаен принцип, които ще съвпадат с номера от екрана. Ролята на криптографа е да запише 3 указания на листа с бележките, за да помогне на отбора си да разгадае шифъра. Например, ако секретният им код е 1 4 2, трябва да се дадат указания, навеждащи към думите в слотовете 1 4 и 2 от екрана. В този ред. Криптографите на двата отбора започват да пишат думите си едновременно, но трябва да се отбележи, че този, който свърши пръв, завърта пясъчния часовник – като така лимитира оставащото време на криптографа от другия отбор. Първата игра започва белият отбор, като техният криптограф чете всички указания подред и след това останалите играчи записват своите предположения за шифъра. После идва ред на черния отбор. От там нататък, от рунд 2, противниковият отбор има правото да представи своите предложения преди отборът, чиито криптограф току-що е прочел думите си. Например, криптографът на белия отбор чете подсказките си на глас. Черният отбор представя своите предположения за това кои са думите, след това идва ред на белия отбор и едва тогава белият криптограф разкрива думите си. Ако противниковият отбор е отгатнал правилно – печели чип за прихващане. Ако белият отбор отгатне грешно – той взима чип за грешно дешифриране. Играта приключва тогава, когато отбор спечели 2 чипа за прихващане, или вземе 2 чипа за грешно дешифриране.

 

Още нещо, което харесваме в Декрипто, е фактът, че почти няма подготовка преди започването на самата игра и дори и при неравностойни бройки на отборите, пак се получава страхотен гейм плей. Един от любимите ни рундове на Декрипто беше с два отбора – един от 4-ма и един от 3-ма играчи. Играта винаги ще остане една от любимите ни и те насърчаваме да я пробваш и ти.

 

 

 

13. 10 Зара

 

Концепцията е много лесна! Ако чуеш "голямо", "жълто", "горещо" - за какво предполагаш, че се отнася? Слънцето – ами да! Щом успя да познаеш толкова бързо, значи си готов за игра на 10 Зара. Нека ти обясним малко повече за това как работи играта. И да имаш предвид, че си има и мобилно проложение!

 

Всеки рунд хвърляш 10 зара, на които има написани думи. Целта е да измислиш идея, родила се от асоциации с тези думи. Тази идея може да бъде всичко – предмет, герой, място и т.н. Е, за да бъдем честни, почти всичко. Не може да използваш вариации на някоя от думите от заровете или техни преводни варианти на друг език. Най-готиното е, че може да се разделите в отбори и да се състезавате помежду си, или да играете всички заедно в кооперативен вариант.

 

Това си е игра на асоциации – забавна, бърза – колкото едно мигване на окото и напълно пристрастяваща. Играта започва като един играч взима 10 зара от купчината  на случаен принцип и ги хвърля върху таблата за зарове. 10-те думи, които ще ви се паднат са плодородната почва, върху която ще поникнат идеите ви. Всички играчи трябва да се опитат да съчинят идея от определен брой думи от заровете. Това зависи от малките числа, изобразени върху игралното поле. Тези между мястото, на което е вашата пионка и следващото място от полето. Измислил си идея? Перфектно. Бързо грабвай заровете, които ще я представляват и ги сложи пред себе си. Веднага щом си готов, задействай таймера в приложението и тайно запиши идеята си на лист. След това съобщи на глас броя на думите, съставящи идеяти ти на другите играчи. Например, ако идеята ти е "слънечево затъмнение" трябва да съобщиш, че тя се състои от две думи. Твоите съотборници имат 30 сек. да дискутират помежду си и да дадат само едно предложение. Ако успеят да познаят, запиши успеха в приложението и премести пионката напред. Ако не успеят, натисни бутона за неуспех в приложението. В този случай, след неуспеха, настъпва времето за втори шанс. Може да дадеш една подсказка – 1 дума. Първо познава твоя отбор – ако не успеят – идва ред на противника. Ако никой не успее да познае – е, значи идеята ти е била прекалено иновативна за времето си. Лош късмет – противникът ти току-що спечели времеви бонус за следващия рунд. Той се измерва в това, че ще имат 30 сек., в които вие няма да може да избирате от заровете с думи. Когато един от отборите достигне централното място на полето – той печели играта.

 

10 Зара е префектната игра, ако обичате асоциациите, креативното мислене и развихрянето на въображението си! Не само това, но и играта идва с компоненти от високо качество и страхотни ярки цветове.

 

 

 

Това беше за днес. Сподели ни в коментарите кои са твоите любими игри за големи групи от хора! За повече варианти, виж и статията - 5 парти настолни игри за големи компании тук.

Остави мнение/коментар

Код за сигурност
    Все още няма коментари

Най-продавани

Начини на плащане